Waarom je nu echt zou moeten focussen op SEO

Is jouw bedrijf ook lastig te vinden in de Google zoekresultaten? Misschien wordt het dan eens tijd om een SEO bureau in te schakelen. Je kunt namelijk veel potentiële klanten mislopen wanneer je slecht vindbaar bent. Dat is natuurlijk niet wat je wil. Maar hoe komt het dat je onzichtbaar bent en wat kun je daaraan doen? In deze blog zal ik dat proberen uit te leggen.

Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimazation. Kort gezegd optimaliseer je dus je website voor de zoekmachines. Het is de tegenhanger van SEA (Search Engine Advertising), waarbij je betaald adverteert. Het verbeteren van de website is behoorlijk complex en er gaat veel tijd in zitten. Ook duurt het vrij lang voordat je resultaten ziet. Maar waarom is het dan toch zo belangrijk om je website wel op deze manier te optimaliseren? Als je dit niet doet, zul je (bijna) niet gevonden worden door potentiële klanten. Vooral omdat jouw concurrenten waarschijnlijk wél SEO hebben toegepast. Om toch getoond te worden zonder je website te optimaliseren, moet je er voor kiezen om betaald te adverteren. Het grote nadeel hiervan is echter dat je niets opbouwt en je gelijk weer onzichtbaar wordt op het moment dat je stopt met betalen. Daarnaast neemt Google de kwaliteit van jouw website ook mee bij het betaald adverteren. Zo kan het zomaar zijn dat jij meer biedt dan je concurrent, maar hij alsnog boven jou komt te staan. Simpelweg omdat hij een betere optimalisatie score heeft gekregen.

Wat kan een SEO bureau voor jou doen?
Een website optimaliseren doe je niet zomaar. Er is een groot aantal factoren dat meeweegt, en er is enige vorm van kennis en expertise vereist. Het is belangrijk om een goede en duidelijke strategie neer te zetten, zodat je weet waar je mee bezig bent en wat de gewenste resultaten zijn. Zoals eerder vermeld gaat er veel tijd zitten in zoekmachine optimalisatie. Het is dus niet iets wat je er even bij kunt doen. Wanneer je een SEO bureau inschakelt, weet je zeker dat je website in handen is van experts. Een nummer één positie in de zoekresultaten kan nooit gegarandeerd worden, maar je weet dan in ieder geval dat er alles aan gedaan wordt en dat je de best mogelijke posities behaalt.

Ik hoop dat ik je middels deze blog overtuigd heb van de noodzaak om je website te optimaliseren voor zoekmachines, of je daarnaast nu betaald adverteert of niet.

Geef een reactie