Het maken van foto’s is tegenwoordig iets wat overal moet gebeuren. Wanneer je ergens geen foto hebt gemaakt kan je dit ook niet op de sociale mediakanalen plaatsen en dat is deze dagen best wel belangrijk. Vooral wanneer je aan een bepaald evenement deelneemt is het leuk om hier een aandenken aan te hebben. Organisatoren van deze evenementen weten dit ondertussen ook. Daarom wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van dit soort trends. Een evenement kan dit ook in het eigen voordeel gebruiken. Hiervoor zijn bepaalde trucs beschikbaar die ervoor zullen zorgen dat de bezoekers de foto krijgen die ze willen, terwijl het evenement ook nog een beetje reclame kan maken voor zichzelf of een ander merk.
Polaroid
Zo kan er bij de foto’s gebruik worden gemaakt van diverse soorten camera’s. Meestal wordt er dan een elektronische fotocamera gebruikt. Op deze manier kunnen de foto’s namelijk ook makkelijk online worden gezet. Toch is het ook leuk om net even iets extra’s toe te voegen aan het evenement in het vlak van de fotografie. Het leuke van de polaroidcamera, is dat de foto’s meteen uitgeprint kunnen worden. Hierdoor heb je als bezoeker niet alleen een foto die je op het internet ziet staan, op de telefoon opslaat en na een paar weken vergeet. Een polaroid frame is namelijk een fysieke foto die je thuis daardoor beter zal bewaren. Zo kan je bijvoorbeeld in de slaapkamer ervoor kiezen om aan een muur diverse polaroids foto’s op te hangen. Dit zal niet alleen een leuke sfeer creëren in de kamer, maar daarnaast hebt je daardoor mooie verschillende herinneringen bij elkaar hangen.
Diverse frames
Als organisatie weet je dus dat deze polaroid frames vaak op een bepaalde manier bewaard zullen worden door de bezoeker. Het is dan dus aan jou als organisatie om daar op de juiste manier gebruik van te maken. Daarom kan je ervoor kiezen om op een instant photo frame het logo van jouw merk of bedrijf te zetten. Zo zal je op een handige manier gebruik kunnen maken van het feit dat de bezoekers graag een aandenken hebben van een bepaald evenement. Wanneer iemand dan naar dit frame kijkt thuis, zal er meteen ook gedacht worden aan het logo van het merk dat op het frame zichtbaar is. Het is dus aan te raden om er als bedrijf voor te kiezen om jouw logo onderaan het foto frame te laten plaatsen. Eigenlijk is dit dus een handige optie van marketing.