Een website goed zichtbaar maken is in de meeste gevallen minder vanzelfsprekend dan eerst instantie gedacht. Om te begrijpen hoe dit werkt is het belangrijk om te snappen hoe Google zoektermen koppelt aan de zoekresultaten. Je kunt het zien als een steeds veranderend algoritme waaraan de website zich continu moet aanpassen om zichtbaar te blijven.
Kies je onderwerpen goed uit
Met een website is het de kunst om de onderwerpen zo kernachtig mogelijk weer te geven. Voor de klant geeft het een helder beeld van waar je website of bedrijf voor staat, maar voor Google werkt het eigenlijk op dezelfde manier. Wanneer de pagina’s op de website duidelijk gerangschikt zijn in categorie of onderwerp is het voor Google makkelijker om de website de koppelen aan bepaalde zoektermen. Wanneer dit niet lukt, is de kans groot dat het nodig is om de website uit te breiden en daardoor je content te verbeteren. Soms zijn er meer woorden nodig om de kern goed weer te geven.
Houd de website actueel
Het bijwerken van de website is van cruciaal belang bij het onderhouden van de website en het verbeteren van Google resultaten. Omdat de strategieën en het algoritme van Google ook steeds in beweging is, moet de content van de website ook in beweging blijven. Bovendien is het belangrijk om de inhoud van de content aan te passen aan de actualiteit. Daardoor wordt de content ook relevanter en dit pikt Google op. Dus de content die vijf jaar op de website is gezet, zal het proces om de Google resultaten te verbeteren uiteindelijk in de weg zitten. Het is niet heel moeilijk om de content actueel te maken en het is voor jezelf ook fijn om alles te verversen.
Gebruik links
Linkbuilding uitbesteden is een grote aanrader wanneer je bezig bent met die proces. Linkbuilding zelf is geen grote opgave maar er zit veel tijd in. Bovendien is een online marketing bureau hier heel begaan in. Dus in plaats van het zelf uit proberen te zoeken, is het een stuk fijner om specialisten dit te laten doen. Het scheelt niet alleen tijd maar je weet ook zeker dat het goed gebeurd. Met een online marketing bureau kun je het hebben over wat je doelen zijn en hoe je deze kunt bereiken. De kans om omhoog te komen in Google resultaten is hierdoor een stuk groter. Je leert er zelf ook een hoop van, dus het is een goede weg in de juiste richting.